آموزش سئو و بهینه سازی | سالس لینکز

آموزش سئو و بهینه سازی

در ابتدا خدمتتان عرض کنیم که این متن توسط افرادی نوشته شده است که در سال های 1390 تا 1396 در اکثر کلاس های متخصصین سئو و بهینه سازی که در کلان شهر تهران برگزار شد شرکت کردیم و مقالات مهمی که دکتران و متخصصان گوگل و موز و دیگر بزرگان به زبان اصلی منتشر می کردند را ترجمه و مطالعه نمودیم و هم اکنون شما با مطالعه این صفحه خواهید توانست سایت خود را به راحتی در گوگل ارتقاء دهید.

seo سئو

بخش اول | مقدمات سئوی سایت

کارهایی که باید در پوسته و پیش زمینه ی طراحی قالب وب سایت خود انجام دهید.

بطور معمول اینطور است که از یک سی ام اس خاص مثل وردپرس ، جوملا ، ویبولتین یا دیگر پلتفرم های موجود استفاده می کنیم ، از هر سی ام اسی که استفاده کنیم بایستی یک قالب برای آن در نظر داشته باشیم یا اینکار را سازنده ی پلتفرم برایمان انجام داده است.

برای اینکه یک سایت سئو شده داشته باشیم از همین قدم اول باید اقداماتی را انجام دهیم ، قالب وب سایت بایستی دارای کدنویسی استاندارد و پیشرفته با حجم کم باشد و ترجیحا کدهای پیچیده تر مثل استایل در فایلی css و همچنین کدهای جاوا در فایل های مربوط به js نگهداری شوند و از طریق لینک به صفحات وب سایت فراخوانی شوند.

همه ی کدهایی که در همه صفحات تکرارشان واجب است را قالب پلتفرم مینامیم ، تنظیم تگ های H1 و H2 در سئو بودن سایت بسیار مهم است ، بطوری که تگ اچ1 فقط یک بار در صفحه وجود داشته باشد و این مهمترین کلیدواژه یا به عبارت دیگر عنوان صفحه را تشکیل دهد ، عنوان صفحه با عنوان سایت متفاوت است زیرا عنوان سایت اسم اصلی سایت است و در همه ی صفحات ثابت باقی خواهد ماند اما عنوان صفحه ، باتوجه به مطلبی که در هر صفحه درج می گردد متغیر خواهد بود ، می توان عنوان صفحه را تایتل پست نیز قرار داد.

نصب آنالیتیکس گوگل در وب سایت

Google Analytics را در وب سایت خود نصب کنید ، نحوه ی فعال کردن قدم به قدم آنالیتیکس گوگل را اینجا مطالعه نمایید.

آنالیتیکس گوگل ابزاری پیشرفته برای تشخیص فعالیت کاربر در وبلاگ شماست و تمام رفتارها و زمان هایی که کاربر در سایت شما گذرانده است را برای شما و گوگل بهتر از قبل پدیدار می کند ، از سالی که گوگل آنالیتیکس فعالیت رسمی خود را آغاز کرد تا به امروز ، یکی از عوامل موثر در سئوی سایت را همین ابزار پیشرفته و البته رایگان گوگل تشکیل داده است.

انتخاب متا دیسکریپشن و کیورد مناسب با هر صفحه ، از طراح قالب سی ام اس خود بخواهید ، برای هر بخش باکسی را تشکیل دهد که بتوانید متا دیسکریپشن و کیورد مناسب با آن صفحه را خودتان بنویسید ، چون شما میدانید که چه مطلبی در صفحه نوشتید و چه توضیحی برای آن وجود دارد ، هرچند از سال 2015 متادیسکریپشن از طرف گوگل کمرنگ شناخته شد و گوگل خواستار حذف متادیسکریپشن از صفحات بود اما همچنان تاثیر خود را برای سئو و بهینه سازی دارد و اگر توضیحی متناسب با مطالب ارائه شود سودمند است.

تایتل یا عنوان مناسب برای صفحه اول خود انتخاب کنید ، عنوان مناسب عنوانی است که کوتاه و کاملا مرتبط با همه ی موضوعاتی باشد که در وب سایت خود ارائه می کنید ، گاهی تایتل سایت می تواند اسم فارسی سایت نیز باشد ، اما برای هر صفحه نیز تایتل مشخص با محتوای آن صفحه در نظر بگیرید ، تایتل در نهایت عبارتی است که هنگام سرچ کاربر در گوگل به رنگ آبی رنگ و بالاتر از دیگر محتوای ارائه شده در نتایج جستجو ظاهر میشود و به همین سبب نیز انتخاب تایتل مناسب با محتوای هر صفحه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سرعت لود صفحه بسیار مهم است و گاهی نسبت به آن بی توجهی می شود ، استفاده از تصاویر با حجم کم و اگر آشنایی با کم کردن حجم تصویر ندارید ، می توانید از سایت هایی که حجم تصویر را بدون آنکه کیفیت آن کاسته شود کم می کنند استفاده کنید ، تمام تصاویر استفاده شده بایستی با کمترین حجم ممکن باشند ، تصاویری که با تگ img در سایت قرار دارند نیز حتما دارای تگ alt هم باشند و توضیح مناسبی در بخش alt تصاویر بنویسید ، از این راه نه تنها سئوی سایت بهتر می شود بلکه در آینده شاهد ورود کاربر از بخش تصاویر گوگل نیز خواهید بود.

بخش دوم | ایجاد محتوا

تا اینجای کار معمولا توسط برنامه نویس و طراح سایت و سئوکار انجام خواهد گرفت اما از اینجا به بعد نوبت به شماست که چطور محتوای وب سایت خود را بسازید ، از آنجایی که امروزه ایجاد محتوای با کیفیت ، بسیار برای موتورهای جستجوی حائز اهمیت شده است ، مهم است که این مطالب را بدانید و در محتواسازی وب سایت خود بکار ببرید.

معمولا در تمامی سایت ها ، مطالب و محصولات و هر آنچه که وارد سایت می شود ، دارای یک پست اختصاصی با شماره ی صفحه است ، حتی در سایت های سینگل پیج نیز مطالب ارائه شده ی جدید در صفحاتی دیگر قرار گرفته و از طریق لینک از صفحه ی اول ارجاء می شوند. مگر آنکه سایت ما نیازی به محتوای جدید نداشته باشد که این در بازار فعلی به معنای رکود خواهد بود.

انتخاب عنوان پست

عنوان مطلبی که قصد ارائه ی آن را در وب سایت خود داریم حتما باید عنوانی مرتبط با محتوای ما و ذهن کاربر سایت ما باشد ، چرا که عنوان انتخابی بهتر است طوری نوشته شود که وقتی کسی به دنبال مطلبی مشابه مطلب ما است ، عنوان ما را در گوگل جستجوی کند ! به عبارتی عنوان را طوری بنویسید که معمولا در گوگل جستجوی می شود ، به این ترتیب بهتر دیده خواهید شد.

محتوا نویسی

نکته ی بسیار مهمی که اینجا بایستی قبل از محتوا نویسی خدمتتان عرض کنیم این است که محتوایی که وارد سایتتان می شود ساخته ی خودتان باشد و از جایی کپی نشده باشد ، دلیل آن روشن است ، اینکه وقتی محتوایی تولید می شود ، در سرورهای گوگل ایندکس شده و ذخیره می گردد و هنگامی که شما همان محتوا را در وب سایت خود درج می کنید ، موقع ایندکس شدن در گوگل چک می شود آیا این مطلب قبلا وجود داشته است ؟ اگر بلی ، امتیاز آن متعلق به نفر اولی است که آن محتوا را تولید کرده و وب سایت شما یک نشر کننده تلقی می شود و امتیاز خاصی از آن صفحه دریافت نخواهد کرد. پس کپی ممنوع چون کاملا به ضرر سایت خودمان است.

اما در محتوا نویسی باید کپی کردن دیگران را نیز از مطالب ما در نظر داشته باشید و طوری رفتار کنید که اگر مطالب شما کپی شد ، نه تنها امتیاز صفحه ی شما بالاتر رود بلکه برای دیگر صفحات سایتتان را نیز بالا ببرد.

بهترین محتوا این است که مطلب ارائه شده ارتباط معنایی بین مطلبی که ارائه شده و بقیه مطالب موجود در سایت وجود داشته باشد و در محتوایی که ارائه می شود از کلید واژه هایی که در دیگر بخش ها نیز استفاده شده نیز استفاده گردد و هرجایی که نیاز به توضیح بود ، آن کلمه یا کلید واژه به صفحات مربوطه لینک شود.

بدین ترتیب نه تنها کاربر و شخصی که مطلب را مطالعه می کند می تواند بهتر واژه ها را درک کند ، بلکه دیگر مطالب سایتتان نیز قدرت بیشتری خواهند گرفت ، به این روش اصطلاحا لینک سازی داخلی می گویند . حتی اگر محتوای شما توسط بقیه سایت ها کپی شود ، این به نفع شما خواهد بود زیرا در متن محتوای کپی شده لینک هایی به دیگر صفحات وب سایت شما نیز وجود دارد و این یک امتیاز بزرگ سئو و بهینه سازی محسوب می شود.

برای هر پستی که می نویسید یک عکس یا درصورت نیاز تصاویر بیشتر نیز استفاده کنید ، در تگ alt تصاویری که در مطالب استفاده می کنید حتما توضیحی درج کنید ، این تصاویر در آینده برای شما بیننده و بازدید کننده خواهند آورد و در سئوی سایت شما موثر خواهند بود.

واژه های مهم در متن محتوایی که ارائه می کنید را بولد کنید ، متن ارائه شده را تیتر بندی و بخش بندی کنید ، اگر میخواهید یک نمونه از محتوای بسیار عالی را مشاهده کنید ، این نسخه که از سایت رسمی موز درباره پیج اتوریتی نوشته شده را پیشنهاد می کنیم.

https://moz.com/learn/seo/page-authority

به تیتر بندی ، لینک های موجود در محتوای ارائه شده و بولد شدن بخش های مهم از متن مقاله دقت کنید ، این نمونه ی قدرتمند و کاملا استاندارد یک محتوا از یک سایت بسیار معتبر جهانی است که می تواند نمونه ی خوبی در آموزش ما باشد.

اگر مثل ما نیاز شد به سایت دیگری لینک دهید و نمونه ای را ارائه کنید ، حتما در تگ لینک خروجی وب سایتتان از rel="nofollow" استفاده نمایید ، از این طریق می توانید امتیازی به پیج مربوطه ندهید و کاملا حرفه ای عملکرده باشید.

بخش سوم | بک لینک سازی

اگر بخش یک و دو را برای سایت خود انجام نداده باشید و مستقیم به سراغ این بخش یعنی بک لینک سازی رفته و اقدام به بک لینک سازی کنید ، مطمئنا شکست خواهید خورد چون هرچقدر هم که هزینه کنید ، حتی اگر در یک بازه ی زمانی به صفحات اول نتیجه ی گوگل بیایید ، مطمئنا ماندگار نخواهد بود و خیلی زود یا بلاک می شوید و یا به صفحات عقب سقوط خواهید کرد.

همینطور اگر بخش اول و دوم را انجام دهید و سایتی کاملا سئو شده و عالی داشته باشید ، اگر بک لینک نداشته باشید ، سایتتان ضعیف خواهد بود و سال های سال طول می کشد تا شاید یک روزی در صفحات اول نتیجه ی جستجوی قرار گیرید.

نحوه ی بک لینک سازی از سایت های دیگر به سمت سایت شما بایستی بسیار هوشمندانه و با صبوری شکل گیرد که در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد.

اگر مثلا هزاران لینک به سمت سایت شما وجود داشته باشد که همه ی آنها دقیقا به یک صفحه و عنوان همه ی آنها یکسان باشد ، این بسیار واضح است که تقلبی صورت گرفته و این سایت به وسیله ی متد خاصی بک لینک ها را خودش ایجاد کرده است ، این مثال را زدم که بتوانم بهتر در ذهن بیاورم که چگونه بایستی طبیعی بک لینک سازی کنیم.

 اگر بخش یک و دو را کاملا انجام دادید ، قبل از خرید بک لینک و اقدام به بک لینک سازی ، چند مقاله مرتبط با سایت خود تهیه و تنظیم کنید و به وسیله ی این مقاله ها سعی در تبلیغ سایت و محصول خود کنید ، در مقاله یا همان رپورتاژ آگهی که می نویسید از حداکثر سه لینک به سمت سایت خود استفاده کنید که تبلیغاتی بودن متن توسط گوگل مشخص نشود.

این رپورتاژ را در سایت هایی که اقدام به فروش رپورتاژ آگهی می کنند و از پیج اتوریتی و دامین اتوریتی مناسبی برخوردارند با هزینه ای که مد نظر قرار دادید فعال کنید. این اولین قدم و البته ایجاد بک لینک دائمی برای وب سایت شماست چون در این نوع تبلیغ ، شما یک بار هزینه برای درج رپورتاژ آگهی در وب سایت مورد نظر می کنید و همیشه رپورتاژ آگهی شما در آن سایت ها حفظ می شود.

بعد از اینکه رپورتاژ آگهی شما در گوگل ایندکس شد ، از سرویس ایجاد بک لینک در کدهای قالب وبلاگ استفاده نمایید. در این نوع تبلیغ شما می توانید ده عنوان و لینک از صفحات خود انتخاب کنید و تبلیغ شما در کدهای قالب وبلاگ ارائه شده در سایتی که طرح رایگان پوسته قالب ارائه می دهد درج می شود.

به عبارتی لینک های شما در داخل پوسته های قالب وبلاگ که توسط وبلاگ نویسان استفاده می شود قرار میگیرد و در طول مدت سه ماه در هزاران وبلاگ با عناوین مختلف ، بک لینک سایت شما درج می شود و این باعث می شود که هم بک لینک ها کاملا طبیعی باشند و هم اعتبار سایت شما در گوگل بسیار بالا می رود.

مهمتر آنکه بعد از سه ماه لینک وب سایت شما فقط از داخل پوسته های رایگان ارائه شده توسط سایت قالب وبلاگ حذف می شود اما در هزاران وبلاگی که در سه ماه بک لینک شما را کپی و در وبلاگ خود منتشر کردند سالها باقی خواهد ماند و هزینه ای مطمئن کرده اید.

بعد از دوره ی سه ماهه شاید نیازی به خرید بک لینک قوی نداشته باشید و به صفحات اول سعود کرده باشید و شاید هم در صفحات دو و سه باتوجه به رقابت موضوعی که سایت شما دارد قرار گرفته باشید.

اما قطعا تا اینجا اگر درست اقدام کرده باشید در صفحات نزدیک به اول قرار خواهید گرفت و منتظر یک قدرت محرکه برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب هستید. در اینجا با خرید بک لینک با پیج اتوریتی بالا و قوی تیر نهایی را بزنید و منتظر نتیجه باشید.

هرچه در سایت های قدیمی و قدرتمند بیشتری بک لینک بگیرید ، نتیجه مطلوب تر خواهد بود ولی مهم است که بک لینک ها حداقل شش ماه و درصورت توان برای همیشه تمدید کنید و این قدرت از سایت شما گرفته نشود.

شما چون از رپورتاژ آگهی و بک لینک دائمی در کدهای قالب استفاده کردید نیازی به تعداد بک لینک ارزان با تعداد زیاد ولی ضعیف ندارید ، پس دیگر هیچوقت از پلن های با کیفیت متوسط و پایین خرید نکنید و فقط پلن های قوی و قدرتمند را مد نظر قرار دهید تا با نتیجه ی مطلوب سایتی پرسود داشته باشید.

فقط با این سه بخش ، سایتی پرسود و عالی در صفحه اول گوگل داشته باشید ، سه حرکتی که اگر با دقت عمل کنید ، موفقیت از آن شما خواهد بود. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم کمک شایانی در مدیریت وب سایت شما کرده باشیم.

 

 

 

پلن های خرید بک لینک ارزان سالس لینکز


نوشته شده در سالس لینکز

keywords : سئو,بهینه سازی,بک لینک سازی,آموزش سئو